5 نکته برای طراحی فاکتور سربرگ دار

5 نکته برای طراحی فاکتور سربرگ دار

امروزه چاپ فاکتور فروش برای شرکت‌ها و سایر اصناف جهت اعتبارسنجی کالاها استفاده می‌شود. فاکتور فروش نوعی سند است که خرید کالا یا خدمات شما را تایید و مشخص می‌کند که مشتری از کالاها و مبلغ اعلام‌شده، رضایت کامل داشته است. این فاکتور برای مدت طولانی در آرشیو حسابداری هر شرکت قرار می‌گیرد. نکته‌ای که برای استفاده از این فاکتورها وجود دارد، طراحی نمونه‌های درست آن است که باعث می‌شود اعتماد مشتریان به برند و محصولات شما بیشتر شود. در این مطلب می‌خواهیم به اصول طراحی فاکتور بپردازیم و 5 نکته مهم را برای طراحی فاکتورهای سربرگ دار به شما اعلام کنیم تا بتوانید آنها را به بهترین شکل ممکن طراحی و چاپ کنید.

انواع فاکتور

فاکتورها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و هرکدام برای کاربردی خاص مناسب هستند. در این میان می‌توانیم به انواع رسمی و غیررسمی آنها اشاره کنیم که با سربرگ یا بدون آن در دسترس هستند. فاکتورهای رسمی آن دسته از فاکتورهایی هستند که معمولا به ادارات مالیات ارسال می‌شوند و در آنها شماره اقتصادی و شماره ثبت شرکت نیز قرار گرفته است. فاکتورهای شماره‌دار با استفاده از چاپگرهای خاصی شماره‌گذاری می‌شوند تا فاکتور، رسمی و قابل‌قبول باشد.

فاکتورهای بدون سربرگ به‌صورت عمومی چاپ و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. اما فاکتورهای سربرگ‌دار که از سوی شرکت‌ها طراحی شده‌اند، هویت سازمان را نشان می‌دهند و در بانک‌ها و اداره مالیات برای تایید استفاده می‌شوند. بنابراین استفاده از فاکتورهای سربرگ دار با مشخصات سازمان صادرکننده، برای انجام کارهای اداری و مهم، بهترین انتخاب است.

انواع فاکتور

بیشتر بخوانید: در 10 دقیقه فاکتور طراحی کن

5 نکته مهم برای طراحی فاکتور به همراه سربرگ

فاکتور فروش به منزلۀ یکی از اسناد اصلی و حیاتی، به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا جریان مالی خود را پیگیری و آنها را مدیریت کنند. چاپ فاکتور به مدیران شرکت کمک می‌کند تا صورت‌حساب‌ها و دریافتی‌های خود را به شکل اسناد قانونی با کد رهگیری منحصربه‌فرد در فضایی مناسب نگهداری کنند و در مواقع لزوم آنها را به کار ببرند. نکات مهمی برای طراحی و چاپ این فاکتورها وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

اندازه درست فاکتور

در انتخاب اندازه فاکتور فروش خود، رعایتز استانداردهای مربوط به اندازه بسیار مهم است. اندازه‌های استاندارد مانند A5، A4 و A3، معمولا بهترین انتخاب برای فاکتورهای فروش هستند؛ با این حال ممکن است برای سازمان‌های خاص و مقامات مالیاتی، اندازه مخصوص و متفاوتی وجود داشته باشد. اگر شما فاکتور فروشی برای کسب‌وکار شخصی خود می‌خواهید، می‌توانید آن را بدون در نظر گرفتن قوانین خاص و بر اساس نیازتان طراحی کنید.

درج تاریخ در فاکتور

درج تاریخ‌ها در فاکتورها بسیار مهم است و نباید فراموش شود. هر فاکتور باید شامل سه تاریخ مهم باشد که عبارتند از:

  1. تاریخ تنظیم فاکتور: تاریخی که فاکتور پس از تهیه و تنظیم، آماده ارسال و تحویل به مشتری است. این تاریخ به شما و مشتری کمک می‌کند تا زمان تنظیم فاکتور را پیگیری کنید.
  2. تاریخ عرضه فاکتور: تاریخی که محصولات یا خدمات به مشتری ارائه می‌شود. این تاریخ ممکن است برای هر مورد در فاکتور متفاوت باشد.
  3. تاریخ سررسید: آخرین مهلت پرداخت برای مشتری است. اگر پرداخت پس از این تاریخ انجام شود، ممکن است مشمول جریمه شود.

انتخاب کاغذ استاندارد

برای چاپ فاکتور مورد نظر خود می‌توانید کاغذهای مختلفی را انتخاب کنید. از جمله این کاغذها می‌توانیم به کاغذ تحریر 80 گرم، الوان 60 و 80 گرم و کاغذ کاربن‌دار اشاره کنیم. نوع کاغذ نیز بر اساس سفارش مشتری انتخاب می‌شود. در میان پرکاربردترین کاغذها می‌توانیم به نمونه فاکتورهای کاربن‌دار یا کاربن لس اشاره کنیم. با استفاده از فاکتورهای دارای کاربن، نیازی به نوشتن دو فاکتور یا کاربن اضافه برای آنها نخواهید داشت. این فاکتورها به صورت 2 برگی، 3 برگی و چهاربرگی چاپ می‌شوند که نمونه‌های سه برگی از پرطرفدارترین‌ها هستند.

انتخاب رنگ مناسب

نوع متداول فاکتورها به صورت سه برگی است که برگه اول سفید است و با استفاده از کاغذ 80 گرمی تهیه می‌شود، برگه‌های دوم و سوم معمولا با رنگ‌های آبی، زرد و صورتی طراحی می‌شوند که نازک‌تر هستند و کیفیت کمتری دارند. جنبه مهم دیگر در رابطه با رنگ فاکتور، شماره سریال آن است. شماره سریال نباید تکراری باشد و باید با رنگ قرمز نمایش داده شود. این شماره سریال به‌صورت برجسته، با استفاده از یک دستگاه ویژه و با رنگ قرمز روی فاکتور قرار می‌گیرد و اهمیت بسیاری نیز دارد.

درج تمام جزئیات

برگه فاکتور شامل اطلاعات مهمی است که رسمیت فاکتور را نشان می‌دهد. این اطلاعات عبارتند از مشخصات فروشنده، مشخصات خریدار، تاریخ خریداری کالا از سوی مشتری، نوع کالا، قیمت هر واحد کالا، قیمت کل، مهر و امضاء فروشنده و خریدار و… که باید در مکان‌های مخصوص خود درج شوند. این موارد اصلی‌ترین نکاتی هستند که باید در هنگام صدور فاکتور در آن نوشته شوند.

هزینه چاپ فاکتور

چاپ پلات با بهترین قیمت ممکن!

قیمت فاکتور

قیمت فاکتور به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل تعداد نسخه‌ها، نوع کاغذ (کاربن‌دار یا بدون کاربن)، نوع چاپ (افست یا ریسو)، نوع کاغذ (مانند کاغذ الوان ایرانی یا اندونزی)، سایز و ابعاد فاکتور، صحافی فاکتور و موارد دیگر هستند. همچنین شماره‌دار بودن یا بدون شماره بودن فاکتور نیز قیمت را تعیین می‌کند. برای محاسبه قیمت فاکتور باید این عوامل را در نظر بگیرید و با شرکت چاپ مورد نظر خود مشورت کنید تا درنهایت بتوانید با توجه به نیازتان برای انتخاب بهترین گزینه، تصمیم درست را بگیرید.

انتخاب بهترین شرکت چاپ برای تهیه فاکتور فروش

طراحی و چاپ فاکتور فروش برای شرکت یا مجموعه شما اهمیت زیادی دارد. این برگه‌ها اطلاعات مربوط به محصول، قیمت و تعداد آنها را نشان می‌دهند؛ بنابراین نوع طراحی آنها بسیار مهم است.

اگر شما هم به دنبال تهیه فاکتور فروش خاص و حرفه‌ای هستید، چاپ مدرن یاس بهترین گزینه برای طراحی و چاپ آن است. شما می‌توانید قبل از ثبت سفارش خود، با متخصصان فعال در این مجموعه که به عنوان مشاور در کنار شما هستند، صحبت کنید تا با توجه به نیاز و بودجه شما، بهترین راه‌حل را به شما پیشنهاد دهند. این مجموعه در زمینه ارائه خدمات خود بیش از 15 سال تجربه دارد و بالاترین کیفیت را در سریع‌ترین زمان ممکن به شما ارائه می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *