چاپ تیشرت

چاپ تیشرت

چاپ تیشرت

یکی دیگر از محصولات پرطرفدار و پر کاربرد مجموعه چاپ مدرن یاس ، چاپ تی شرت با طرح یا عکس دلخواه شما می باشد.ما در مجموعه چاپ مدرن یاس مفتخریم که چاپ روی تیشرت را با کیفیت بسیار بالا و زمان بسیار کم و قیمت مقطوع انجام میدهیم.

تیشرت سفید آستین کوتاه

تیشرت مشکی آستین کوتاه (لیبلی،رنگی)

تیشرت مشکی آستین کوتاه (کاتری،تک رنگ)

سفارش چاپ روی تیشرت
مطالب مرتبط
درباره چاپ تیشرت

چاپ تیشرت

چاپ تیشرت

این روزها تیشرت‌های چاپی بازار پوشاک را با تنوع گسترده‌ای روبرو ساخته‌اند. به هر فروشگاه پوشاکی که سر بزنید انواع تیشرت را با چاپ‌های مختلفی خواهید دید. چاپ تیشرت روش‌های مختلفی دارد و توسط دستگاه‌های خاصی انجام می‌شود. این نوع چاپ یکی از بهترین راهکارهای تبلیغاتی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید با این نوع چاپ آشنا شوید پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

چاپ تیشرت چیست؟

به انتقال طرح و نقش بر روی تیشرت از طریق جوهر، چاپ تیشرت گفته می‌شود. در واقع جوهر توسط دستگاه انتخابی، طرح را به سطح پارچه منتقل می‌سازد. برا این کار باید به جنس پارچه و تعداد تیشرت‌ها توجه داشت. زیرا برخی از روش‌ها و دستگاه‌ها برای همه پارچه‌ها مناسب نیستند. بدین شکل اگر از روش نامناسب برای چاپ استفاده شود؛ کیفیت چاپ پایین می‌آید و نتیجه مطلوب را به دنبال نخواهد داشت.

روش‌های رایج برای چاپ تیشرت

برای این نوع چاپ روش‌های مختلفی وجود دارد. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و شاید معایبی باشند. بر این اساس زمانی‌ که شما با این روش‌ها آشنایی داشته باشید می‌توانید تصمیم بهتری اتخاذ نمایید.چاپ روی تیشرت

۱- چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن یکی از روش‌های چاپ باکیفیت است که بر روی پارچه‌های رنگ روشن نتیجه فوق‌العاده‌ای دارد. از این روش چاپ برای پارچه‌های پلی استر استفاده می‌کنند. زیرا سابلیمیشن برای پارچه‌ها نخی چندان مناسب نیست. برای اجرای این چاپ به یک دستگاه چاپ دیجیتال و یک پرس حرارتی نیاز دارید.

 زمانی که رنگ سابلیمیشن از طریق حرارت بخار شده و به خورد پارچه برود؛ دیگر هرگز پاک نخواهد شد. به همین دلیل چاپ سابلیمیشن به عنوان یک نوع چاپ بسیار باکیفیت شناخته می‌شود. این روش چاپ هزینه‌های بسیاری دارد و کلیه مراحل آن باید زیر نظر متخصص انجام شود. اگر افراد عادی بدون هیچ مهارتی بخواهند این نوع چاپ را بر روی پارچه درج کنند امکان نامطلوبی نتیجه وجود دارد.

۲- چاپ وینیل

برای چاپ تیشرت می‌توان از وینیل مخصوص پارچه استفاده کرد. این روش مانند همان شبرنگ‌هایی است که بر درب فروشگاه‌ها بارها دیده اید. با این تفاوت که الان قرار است چاپ وینیل بر روی سطح پارچه اجرا شود. زمانی که برچسب وینیل مخصوص پارچه برش زده شد به کمک دستگاه پرس حرارتی بر روی پارچه چسبانده می‌شود.

بدین ترتیب طرح بر سطح پارچه چسبیده و جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. از این روش برای چاپ‌هایی که به طور کلی یک رنگ یا سه رنگ دارند استفاده می‌شود. شماره‌های ورزشی بر روی تیشرت‌های بازیکنان و ورزشکاران با این روش اجرا می‌شود. از چاپ وینیل می‌توان برای تعداد کم استفاده کرد و این روش ماندگاری خوبی دارد.

قیمت چاپ تیشرت

۳- چاپ اسکرین

این روش چاپ بر روی پارچه نسبت به سایر روش‌ها محبوب‌تر است. نام دیگر این چاپ، سیلک اسکرین می‌باشد. این روش به تیشرت طرحی باکیفیت و زیبا می‌بخشد. بدین ترتیب هر فردی با دیدن تیشرت مجذوب آن خواهد شد. از این روش برای تیراژ بالا استفاده می‌شود و حتی اگر تعداد تیشرت‌ها بالا باشد همچنان کیفیت و زیبایی آنها حفظ می‌گردد. دلیل چاپ انبوه اسکرین، هزینه بالای شابلون‌سازی می‌باشد.

 این روش چاپ برای طرح‌هایی که رنگ‌های متنوع و بالایی دارند گزینه مناسبی نیست. به همین دلیل بیشتر برای طرح‌های تک رنگ یا طرح‌هایی که رنگ‌های محدودی دارند استفاده می‌شود. هر اندازه که رنگ بیشتری به طرح اضافه گردد، هزینه چاپ نیز بیشتر می‌شود. این روش چاپ تیشرت به عنوان یک روش مقرون به صرفه شناخته می‌شود.

۴- چاپ مستقیم DTG

برای تیشرت‌های جذاب و چشمگیر می‌توان از روش چاپ مستقیم DTG استفاده کرد. این روش نیز مانند روش سیلک اسکرین طرفداران بسیاری دارد. اجرای این روش پیچیدگی چندانی ندارد اما نیاز به یک متخصص حرفه‌ای دارد تا بر تمام مراحل چاپ نظارت داشته باشد. در این روش از یک چاپگر DTG و جوهر استفاده می‌گردد.

دستگاه DTG عملکردی مشابه با چاپگرهای جوهر افشان رومیزی دارد و تنها تفاوت آن چاپ بر روی پارچه است. در ابتدا باید طرح مورد نظر خود را از طریق سیستم کامپیوتر طراحی نمایید سپس آن را به کمک DTG بر سطح پارچه چاپ کنید. با این‌ روش چاپ تیشرت می‌توان طرح‌های پیچیده را نیز پیاده‌سازی کرد.

نکته مهم چاپ DTG

از آنجایی که جوهر چاپ شده بر روی تیشرت ضخامت چندانی ندارد، هیچ لایه ضخیمی بر سطح تیشرت ایجاد نمی‌شود. اگر دستگاه چاپگر شما کیفیت بالایی نداشته باشد نهایتا طرح‌هایی با وضوح پایین را بر روی تیشرت باقی می‌گذارد. پارچه‌هایی که با این روش چاپ زده می‌شوند با گذشت زمان و شستشو دچار تغییر رنگ شده و چاپ کمرنگ می‌شود.

۵- چاپ DTF

یکی دیگر از روش‌های رایج برای چاپ زدن بر سطح تیشرت‌های جذاب، DTF است. به کمک یک پرینتر رومیزی و یا پلاتر صنعتی و همچنین با استفاده از پرس حرارتی می‌توان طرح را بر سطح تیشرت انتقال داد. برای این روش چاپ ابتدا طرح مورد نظر با پرینتر بر روی یک فیلم مخصوص یا ترانسفر چاپ می‌شود.

 سپس تیشرت در دستگاه پرس حرارتی قرار گرفته و تا زمانی که رنگ روی کاغذ نرم شود و به پارچه بچسبد در این دستگاه باقی می‌ماند. پس از آن می‌توان کاغذ ترانسفر را از سطح پارچه جدا کرد. این روش از نظر مراحل اجرا شباهت بسیاری به چاپ سابلیمیشن دارد. البته جنس رنگ به سیلک بیشتر شبیه است. چاپ تیشرت DTF از ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

نکات مهم چاپ تیشرت

  • هرگز از هر پارچه‌ای برای چاپ زدن استفاده نکنید. بهتر است که پیش از چاپ انواع پارچه‌های مناسب برای چاپ زدن را بشناسید.
  • هر دستگاهی به جوهر خاصی نیاز دارد پس همیشه برای دستگاه‌ها از جوهر مخصوص آن استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید تیشرت‌ها را در تیراژ بالا چاپ کنید پس روش مقرون به صرفه‌ای را برای این کار انتخاب کنید.
  • تمامی روش‌های معرفی شده کاربردی و پرطرفدار هستند. شما باید متناسب با نوع پارچه خود بهترین روش چاپ را انتخاب کنید.

کلام پایانی

در این مطلب چاپ تیشرت و روش‌های آن را ارائه دادیم. به کمک این اطلاعات می‌توانید بهترین و جذاب‌ترین طرح‌ها را بر سطح تیشرت اجرا کنید. بعضی از چاپ‌ها با شستشو دچار تغییر می‌شوند و رنگ و روی کار چشمگیری اولیه را نخواهد داشت. پس بهتر است با شناخت چاپ و نوع پارچه، بهترین روش را برای استفاده طولانی مدت انتخاب کنید.

چاپ لوگو روی تیشرت

بیشتر بخوانید