آلبوم دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ آلبوم دیجیتال

آلبوم عکس دیجیتالی، بر خلاف اسمش، به آلبومی میگویند که فقط از لحاظ طراحی و ساختار تفاوتهای دوچندانی با سایر آلبوم ها دارد و هیچ ربطی به دیجیتالی بودن آلبوم ندارد. این عکس‌ها از بالاترین میزان کیفیت برخوردارند و با استفاده از دستگاه‌های چاپگر دیجیتال به‌صورت مستقیم چاپ می‌شوند. در آلبوم‌های دیجیتال دیگر خبر از آن طرح‌های ساده گذشته نیست و شکل ظاهری آنها تفاوت زیادی با نمونه‌ آلبوم‌های قدیمی دارد. به همین دلیل است که به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند‌ و در کارهای هنری و تجاری مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

آلبوم دیجیتال

تفاوت آلبوم معمولی و آلبوم دیجیتال چیست؟

آلبوم‌های دیجیتالی نسبت به آلبوم‌های سنتی کیفیت بیشتری دارند و پروسه تولید آنها با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود. آلبوم‌های دیجیتالی به‌صورت سفارشی طراحی و چاپ می‌شوند و اغلب آنها دارای ظاهری زیبا و شیک هستند. به جز قسمت داخلی این آلبوم‌ها، جلد آنها نیز به‌صورت سفارشی طراحی و چاپ می‌شود؛ به همین دلیل به راحتی از نمونه آلبوم‌های قدیمی متمایز خواهند شد.

در ساخت این مدل آلبوم‌ها از مواد مختلفی استفاده می‌شود که در میان آنها می‌توانیم به چرم مصنوعی و طبیعی، جنس‌های پلکسی، چرم ‌ساده و طرح‌دار، گلاسه مات یا براق، پارچه مخمل ضد آب و پارچه‌های اشبالت با رنگ‌بندی مختلف اشاره کنیم. درواقع هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از این گزینه‌ها را انتخاب و خاطرات خود را در قالبی ماندگارتر ثبت کند.

کاربرد آلبوم دیجیتالی

آلبوم تصاویر دیجیتال را می‌توانیم یکی از پرکاربردترین محصولات در حوزه تبلیغات، صنعت و مصارف شخصی بدانیم. در پروسه تبلیغات، در کنار چاپ بنر، چاپ پلات و انواع استیکر؛ شرکت مورد نظر تصاویری را از محصولات خود تهیه می‌کند و آلبوم‌های دیجیتال ویژه‌ای را برای شغل خود در نظر می‌گیرد. این پروسه تاثیر بسیار زیادی روی فعالیت‌های تبلیغاتی خواهد داشت.

در حوزه صنعت نیز آلبوم‌های دیجیتال با ابعاد و سایزهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. هر برندی سعی می‌کند با استفاده از این روش چاپ آلبوم و با صحافی و جلدسازی جذاب، محصولات خود را به مشتریانش معرفی کند. این آلبوم‌ها اغلب روی میز فروش شرکت قرار می‌گیرند یا در جلساتی که برگزار می‌شود، بین اعضاء پخش می‌شوند.

کاربرد دیگر آلبوم دیجیتالی نیز در زمینه مصارف شخصی است. آلبوم‌های دیجیتال می‌توانند برای کودکان، عروس و داماد و… تهیه شوند. درواقع می‌توانیم بیشترین کاربرد آنها را در همین زمینه بدانیم.

جنس آلبوم‌ دیجیتال چیست؟

آلبوم‌های دیجیتالی با استفاده از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام ویژگی‌ها و طول عمر خاص خود را دارند. به‌طور کلی دو جنس مختلف از این محصولات در بازار موجودند که هر فردی با توجه به نیاز و بودجه خود می‌تواند آنها را انتخاب کند:

  • جنس سخت: نوعی از آلبوم‌ها هستند که جنس جلد آنها از چرم، پلکسی و چوب است و کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند. این مدل از آلبوم‌ها در برابر پارگی و رطوبت مقاومت بسیار زیادی دارند و قیمت آنها معمولا گران است.
  • جنس نرم: آلبوم‌هایی هستند که جلد و صفحات آنها یکی است و برای مقاومت بیشتر بخش مربوط به جلد، یک لایه لمینت در نظر گرفته شده است. آلبوم‌های نرم با استفاده از کاغذهایی که گرماژ پایین دارند، ساخته می‌شوند و معمولا برای مجلات عکس، فتوبوک‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مراحل ساخت آلبوم دیجیتال

تولید آلبوم دیجیتال چیست؟ در این روش نسبت به نمونه‌های معمولی تفاوت‌هایی وجود دارد. برای ساخت این مدل از آلبوم‌ها باید مراحلی را طی کرد که در اینجا می‌خواهیم اشاره کوتاهی به این مراحل داشته باشیم:

  1. طراحی و ویرایش تصاویر از جمله میکس عکس‌ها، تغییر پس‌زمینه، روتوش و استفاده از فایل‌های لایه باز، اولین مرحله برای طراحی و ساخت این آلبوم‌هاست. این مرحله باید از سوی طراحان حرفه‌ای و باتجربه انجام ‌شود.
  2. در دومین قدم عکس‌ها با کیفیت زیاد، روی کاغذهایی با جنس مناسب چاپ می‌شوند. جنس کاغذ و دستگاه‌های چاپ با کیفیت و دوام بالا، تاثیر مهمی روی زیبایی و کیفیت نهایی آلبوم خواهد داشت.
  3. آلبوم باید در این مرحله با استفاده از جلدهای محکم و چسب‌های مخصوص ساخته شود. این مرحله با دستگاه‌های پرس انجام می‌شود و محصول نهایی طول عمر بالایی را خواهد داشت.
  4. در مرحله آخر آلبوم با جلدهای متنوع و بادوام ساخته می‌شود و مشتریان می‌توانند مدل‌ها و طرح‌های مختلفی را برای آن انتخاب کنند.

هزینه آلبوم دیجیتال

برای محاسبه قیمت آلبوم‌های دیجیتال، عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شوند. در این میان می‌توانیم به مواد اولیه‌ای اشاره کنیم که برای ساخت آنها به‌کار رفته‌اند. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، هر آلبومی دارای جنسی مخصوص به خود است؛ بنابراین هرکدام از آنها هزینه متفاوتی خواهد داشت.

آلبوم‌ها از نظر ظاهر نیز تفاوت دارند. مثلا فتوبوک‌ها، آلبوم‌های مجله‌ای، ژورنال‌ها یا آلبوم‌های عکس مخصوص عروس و داماد، هرکدام طرحی متفاوت دارند و همین ویژگی نیز باعث شده است تا مبلغ سفارش آنها با هم فرق کند.

درنهایت نوع کاربرد و نیاز مشتری هم روی این هزینه تاثیرگذار است. برای مثال افرادی که در این آلبوم‌ها نیاز به صفحات بیشتری دارند، باید مبلغ بیشتری را برای سفارش آن در نظر بگیرند. همچنین گاهی خدمات دیگری مانند ایجاد قاب یا لوگوی برند هم وجود دارد که روی مبلغ نهایی تاثیرگذار است.

 

چاپ آلبوم دیجیتال

بهترین شرکت برای چاپ آلبوم‌های دیجیتالی

در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد آلبوم‌های دیجیتالی در اختیار شما قرار دادیم. در این محصولات تصاویر بسیار باکیفیتی قرار می‌گیرند که از اشخاص یا محصولات مختلف هستند. این تصاویر به دلیل کیفیت و طراحی خاصی که دارند، بسیار جذابند. آلبوم‌های دیجیتال با استفاده از مواد مختلف طراحی و چاپ می‌شوند و برای داشتن آنها باید به شرکت‌های چاپی مراجعه کنید که در این زمینه تجربه کافی را داشته باشند. چاپ مدرن یاس با بیش از 15 سال تجربه در زمینه ارائه خدمات چاپی، می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. این مجموعه کارشناسان باتجربه‌ای دارد که قبل از شروع سفارش شما، مشاوره‌های لازم را در مورد خدمات مورد نیازتان در اختیارتان قرار می‌دهند. پس از آن نیز در سریع‌ترین زمان ممکن و با تصمین کیفیت ساخت، آلبوم دیجیتالی مورد نظرتان را برایتان چاپ خواهند کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *