دستگاه صنعتی در یک کارگاه در حال چاپ کردن بنر

پر فروش ترین خدمات چاپی در ایران چیست؟

یکی از پرفروش‌ترین خدمات چاپی در ایران چاپ بنر است. این چاپ مزایای بسیاری دارد و توانسته در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیاری پیدا کند. امروزه از این چاپ به صورت گسترده استفاده می‌شود.  در این مطلب به بررسی بیشتر این نوع چاپ می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا چاپ بنر پر فروش است؟

بنر به عنوان یک روش چاپی پرفروش در ایران شناخته می‌شود. دلیل پرفروش بودن این شیوه چاپ به صورت زیر است:

۱- دوام بالا

انواع مختلف بنر با موادی چاپ می‌شوند که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند. معمولاً از انواع بنر در شرایط محیطی مختلف استفاده می‌شود و این بنرها به حدی مقاوم هستند که دچار آسیب یا تغییر شکل نمی‌شوند.  از این طریق می‌توان یک بنر را تا مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار داد.

۲- تنوع بالا

چاپ بنر در انواع طرح‌ها، نقش‌ها و اندازه‌های مختلف انجام می‌شود. بدین ترتیب مشتریان می‌توانند با توجه به نیاز و سلیقه خود بنر مورد نظر را سفارش دهند.  این تنوع سبب می‌شود که مشتریان بنر منحصر به فرد خود را داشته باشند. این تنوع باعث می‌شود که تمامی سلیقه‌ها  مورد پوشش قرار گیرد.

۳- کاربردهای مختلف

از بنر می‌توان در محیط‌های مختلف و برای نیازهای گوناگون استفاده کرد. بدین ترتیب افراد در تمامی مشاغل می‌توانند از این روش چاپ برای نیاز خود استفاده کنند. همچنین این نوع چاپ را می‌توان در محیط‌های مختلف داخلی و خارجی مورد استفاده قرار داد.  پس در واقع می‌توان گفت که بنر کاربرد بسیار متعددی دارد.

۴- قیمت مناسب

هر یک از روش‌های چاپ دارای قیمت مشخصی هستند. بنر به عنوان یک روش مقرون به صرفه شناخته می‌شود.  بدین ترتیب افراد می‌توانند متناسب با نیاز خود برای حیطه مورد نظر، بنر سفارش دهند. بهتر است پیش از سفارش، بودجه لازم را به این کار اختصاص دهید.
نکات تکمیلی تر: محاسبه قیمت چاپ بنر

۵- سرعت در چاپ

چاپ بنر به عنوان یکی از سریع‌ترین روش‌های چاپی شناخته می‌شود. بدین ترتیب شما می‌توانید پس از سفارش دادن بنر در مدت زمان کوتاهی آن را دریافت کنید.  این کار موجب تسریع در انجام امور شده و به همین دلیل می‌توان برای کارهای فوری از این روش چاپ استفاده کرد.

همچنین برای مطالعه جدیدترین نکات می توانید به این لینک مراجعه کنید.

رایج ترین کاربردهای چاپ بنر

همانطور که اشاره شد این روش چاپی دارای کاربردهای بسیار زیادی می‌باشد. در این بخش تعدادی از این کاربردها را ارائه می‌دهیم.

  • تبلیغات

یکی از رایج‌ترین کاربردهای این شیوه چاپی برای تبلیغات می‌باشد. می‌توان انواع تبلیغات را برای فروشگاه‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، ادارات و هر مجموعه‌ای از طریق این روش چاپ انجام داد. انجام تبلیغات از طریق بنر جذابیت بالایی دارد و مخاطب را به سمت خود جلب می‌کند.

بدین شکل می‌توان این نوع تبلیغ چاپ شده را در محیط مورد نظر نصب و در معرض دید قرار داد. معمولاً بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی و یا تبلیغات فروشگاهی از این طریق انجام می‌شود.

  • مناسبت‌ها و رویداد‌ها

برای اطلاع رسانی از رویدادهای مهم فرهنگی و یا مذهبی از این روش چاپ استفاده می‌گردد. چاپ بنر  به دلیل جذابیت ظاهری بالا به خوبی از عهده این اطلاع رسانی برمی‌آید. به همین دلیل در کنسرت‌ها، جشن‌های مختلف سازمان‌ها و موسسات فرهنگی و یا مراسم‌های خاص توسط این ارگان‌ها از این شیوه چاپ در کنار محصولات دیگری مثل استند رول آپ استفاده می‌شود.

  • مراسم‌های شخصی

از جمله رایج‌ترین بنرهایی که چاپ می‌شوند، بنرهای مربوط به مراسم‌های شخصی هستند. از این بنرها می‌توان برای عرض تسلیت، تبریک و یا جشن‌ها و مراسم‌های خاص شخصی استفاده کرد. بنرهای تسلیت درگذشتگان و یا تهنیت برای بازگشت از سفرهای زیارتی در این گروه از بنرها قرار می‌گیرد.

دستگاه چاپ بنر

انواع خدمات چاپ بنر

این شیوه چاپ در قالب خدمات مختلفی ارائه می‌گردد.

۱- چاپ بنر با عرض بزرگ

بنرها را می‌توان در ابعاد مختلفی سفارش داد و این بستگی به نوع نیاز و محل نصب بنر دارد. بنرهایی که عرض آنها تا ۵ متر می‌رسد؛ بهترین گزینه برای بیلبوردهای شهری هستند. این بنرها به دلیل ابعاد بزرگ خود خوانایی بالایی دارند.

۲- چاپ بنر فوری

چاپ بنر فوری برای کارهایی مناسب است که نیاز به چاپ فوری دارند. در واقع در شرایط اضطراری می‌توان به کمک این روش، چاپ و تحویل فوری داشت.

۳- چاپ بنر سفارشی

این شیوه چاپ به صورت سفارشی انجام می‌شود. بدین ترتیب مشتریان می‌توانند با توجه به نیاز خود بنر مورد نظر را سفارش دهند. این بنرها پیام‌های شخصی یا تبلیغاتی خاص در یک زمینه را به مخاطب ارائه می‌دهند.

۴- چاپ بنر تبلیغاتی

تبلیغات بخش جدانشدنی از کسب‌و‌کارهای مختلف هستند. می‌توان از طریق چاپ انواع بنر در سایزهای مختلف، کسب‌و‌کار خود را تبلیغ کرد. از طریق بنر می‌توان مشتریان را نسبت به خدمات خاص و یا تخفیفات آگاه نمود.

۵- چاپ بنر اطلاع رسانی

بنرها ابزار مناسبی برای اطلاع رسانی هستند. از این طریق می‌توان اطلاع رسانی راجع به انواع رویدادهای اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را انجام داد. اندازه و ابعاد بنرهای اطلاع‌رسانی بستگی به محل نصب آنها و نوع محتوا دارد.

نکات مهم چاپ بنر

  • کیفیت تصاویر چاپ بنر

پر فروش‌ترین خدمات چاپی در ایران را می‌توان از طریق چاپ بنر انجام داد. تصاویر بنرها اهمیت زیادی دارند. بهتر است که این تصاویر با بالاترین کیفیت درج شوند.

  • خوانایی محتوا

بنر باید کاملا خوانا و قابل فهم باشد. به صورتی که مخاطب بتواند کلمات بنر را بدون هیچ اشتباهی بخواند.

  • رنگ مناسب

از رنگ‌های مختلفی برای بنر استفاده می‌شود. باید رنگ بنر با محتوا و نوع کاربرد آن همخوانی داشته باشد. به طور مثال برای بنر حجاج یا بنر کربلا باید بیشتر از رنگ‌های سفید، آبی، سبز و مواردی از این قبیل استفاده شود.

  • اندازه دقیق

اندازه بنر باید دقیق و حساب شده باشد. بر این اساس نباید بر اساس حدس و گمان بنر مورد نظر را سفارش داد. پیش از سفارش باید ابعاد محل نصب بنر اندازه‌گیری شود. بدین شکل بنر مطابق با نیاز شما خواهد بود.

کلام پایانی

در این مطلب پر فروش ترین خدمات چاپی در ایران را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون شما با چاپ بنر آشنا هستید. در صورتی که علاوه بر مطالب و نکات گفته شده نیاز به اطلاعات بیشتری دارید؛ با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید سایر مطالب مندرج در سایت را مورد مطالعه قرار دهید.