دلایل محبوبیت برچسب اموال 

محبوبیت برچسب اموال

برچسب‌ اموال مانند سایر برچسب ها از جمله ابزارهایی هستند که کمک ویژه‌ای به مدیریت و کنترل دارایی‌ها می‌کنند. این برچسب‌ها دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند.  در این مطلب دلایل محبوبیت برچسب اموال را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم پس با ما همراه باشید. برچسب اموال نوعی برچسب برای شناسایی دارایی و اموال در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف است. در واقع این برچسب‌ها یک کد منحصر به فرد، بارکد یا Rfid دارند. بدین ترتیب اطلاعات هر دارایی قابل انتقال و تشخیص خواهد بود. از این برچسب‌ها برای ردیابی و مدیریت اموال نیز استفاده می‌شود‌ و هر کد که به یک اموال تعلق می‌گیرد کاملا منحصر به فرد است. در واقع به کمک این کد  اموال هویت اختصاصی پیدا می‌کنند. این کد می‌تواند به صورت عدد، حروف یا اینکه ترکیب هر دو باشد. بسیاری از برچسب‌های اموال دارای QR مد نیز می‌باشند و بدین شکل می‌توان کد را با سرعت بیشتری اسکن کرد و اموال و دارایی را شناسایی نمود. داشتن Rfid در این برچسب‌ها به خواندن و ردیابی از راه دور کمک می‌کند.

بررسی دلایل محبوبیت برچسب  
دلایل محبوبیت برچسب اموال زیاد است و این بخش را به بررسی این دلایل اختصاص داده‌ایم. زمانی که شما از این دلایل مطلع شوید می‌توانید بهتر و آگاهانه‌تر از این برچسب‌ها استفاده نمایید.

مدیریت دارایی‌ها با برچسب اموال

از جمله مهم‌ترین دلایلی که این برچسب‌ها محبوب شده‌اند کاربرد در مدیریت دارایی است. مدیران می‌توانند به کمک این برچسب‌ها از وضعیت اموال و مکان آن مطلع شوند. این ویژگی برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ بسیار کاربردی است زیرا مدیریت تعداد زیادی از تجهیزات و اموال سخت بوده و از این طریق می‌توان مدیریت راحت‌تری بر اموال داشت.

کاربرد گسترده در صنایع مختلف

برچسب اموال

از این برچسب  می‌توان در صنایع مختلفی استفاده کرد و در واقع هر صنعتی می‌تواند متناسب با نوع خود از مزایای برچسب اموال بهره‌مند شود. در صنایع تولیدی می‌توان از این برچسب‌ها برای ردیابی مواد اولیه و محصولات نهایی استفاده کرد. در صنایع خدماتی نیز برای مدیریت تجهیزات و موارد مصرفی می‌توان برچسب اموال را به کار برد.
به طور مثال مراکز و فروشگاه‌هایی که خرده‌فروشی دارند می‌توانند به کمک این برچسب‌ها از وضعیت موجودی کالا مطلع شوند و از انباشته کردن بیش از اندازه کالاها جلوگیری نمایند. این نشان می‌دهد که یکی از دلایل محبوبیت برچسب اموال کاربرد گسترده آن در بخش‌های تولیدی تا خدماتی است.

تطبیق‌پذیری بالا

این برچسب  تطبیق‌پذیری بالایی با نیاز‌ها و شرایط گوناگون دارد  به همین دلیل در سازمان‌ها و مراکز مختلفی استفاده می‌شود.  این برچسب‌ها قابلیت طراحی و تولید در اندازه، شکل و ابعاد مختلف دارند و با مواد متنوعی ساخته می‌شوند وبدین شکل می‌توان مطابق با نیاز اصلی سازمان از بهترین نوع برچسب استفاده کرد. پس این موضوع تکمیل‌کننده کاربرد گسترده برچسب‌های اموال است.

کاهش چشمگیر خطای انسانی

به کمک این برچسب  می‌توان خطای انسانی را در مدیریت دارایی به حد‌ چشمگیری کاهش داد. در واقع باید اینطور گفت که با استفاده از سیستم‌های خودکار برچسب اموال می‌توان تمام دارایی و اموال را در لحظه ردیابی و شناسایی کرد و اطلاعات به صورت کاملا دقیق در دسترس است.
این موضوع خطای انسانی را کاهش می‌دهد و هزینه‌های ناشی از این خطاها را به کم‌ترین حد ممکن می‌رساند. این موضوع در مراکزی مثل بیمارستان‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد.

همچنین برای کاهش خطا می توان برای از علائم و راهنما هایی با استفاده از چاپ بنر انجام داد.

کاهش هزینه‌های سرقت  

بخشی از هزینه‌های بیهوده سازمان‌ها مربوط به اموال سرقت شده است. از جمله دلایل محبوبیت این برچسب  ، کاهش هزینه‌های سرقت اموال است  زیرا به کمک این برچسب‌ها می‌توان از وضعیت دارایی‌ها مطلع شد. بدین شکل هر دارایی، تجهیزات، کالا و سایر موارد که گم یا سرقت شده باشند به سرعت پیدا می‌شوند. می‌توان از طریق این برچسب از اطلاعات اموال و دارایی مطلع شد و تاریخ‌ها، توضیحات و اطلاعات اساسی را دریافت کرد. بدین شکل نگهداری به بهترین نحو انجام شده و تعمیرات نیز در زمان دقیق صورت می‌گیرند. پس می‌توان گفت که این برچسب  نقش کاهنده‌ای در هزینه‌های تعمیر و نگهداری دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *