معرفی بهترین نرم‌افزارهای گرافیکی جهان

نرم‌افزارهای گرافیکی

برای آنکه یک بروشور، کاتالوگ، کارت ویزیت و هرگونه نسخه چاپی به مرحله چاپ شدن برسد، نیاز به طراحی اختصاصی دارد. این طراحی از سوی گرافیست‌های حرفه‌ای و با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی انجام می‌شود و به دست شرکت چاپ مورد نظر می‌رسد. درنهایت نیز این مجموعه‌ها نسخه چاپی مورد نظر را با انتخاب نوع چاپ و کاغذ مناسب آماده می‌کنند و به دست مشتری می‌رسانند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بهترین نرم افزار طراحی و ابزارهایی بپردازیم که با داشتن مهارت کافی در زمینه کار با آنها، می‌توانید طراحی‌های مورد نظرتان را انجام دهید.

بهترین نرم افزارها برای طراحی

نرم‌افزارهای زیادی در دنیای طراحی و گرافیک وجود دارند که برخی از آنها به‌صورت آنلاین و گروهی نیز شامل برنامه‌های نصبی هستند. چند مورد از این برنامه‌ها پرطرفدارتر هستند که در اینجا می‌خواهیم به آنها اشاره کنیم. در نظر داشته باشید که خروجی نهایی همه این برنامه‌ها نمی‌تواند برای چاپ مناسب باشد:

Adobe Photoshop

Adobe Photoshop یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین نرم‌افزارهای گرافیکی و ویرایش عکس است که در آن طراحی‌ با استفاده از پیکسل‌ها انجام می‌گیرد و از آن برای ویرایش عکس، طراحی گرافیکی و… استفاده می‌شود. این نرم‌افزار قابلیت ویرایش عکس‌ها با لایه‌های متعدد و اضافه کردن تصاویر با فرمت‌های مختلف را هم در اختیار شما قرار می‌دهد و روی سیستم عامل‌های مختلف قابل نصب است. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار ساده‌ترین تصاویر را ایجاد کنید و با اضافه کردن عناصر مختلف، تصاویر و طراحی‌های هنری و پیچیده را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت ها برای انتخاب رنگ بنر های تبلیغاتی

Illustrator

Adobe Illustrator یکی دیگر از نرم‌افزارهای مهم گرافیکی است که برای ایجاد طرح‌های هندسی و تصاویر وکتور کاربرد دارد و می‌توان با استفاده از آن انواع تصاویر هنری، پوسترها، کارت‌های تجاری، تصاویر بیلبورد و لوگوها را طراحی کرد. ایراد این نرم‌افزار اشغال کردن فضای زیاد در کامپیوتر شماست؛ اما امکان وجود صفحات هم‌زمان، کارایی زیاد و طراحی صفحات گرافیکی را می‌توانیم در میان نقاط قوت آن قرار دهیم. از ایلوستریتور می‌توانید برای طراحی لوگو، تصاویر دوبعدی و سه بعدی در کاتالوگ‌ها، دفترچه‌های راهنما و سایر محصولات تبلیغاتی استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که این برنامه از طرح‌های انیمیشن و زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

Canva

Canva نیز برنامه گرافیکی چند منظوره‌ای است که به شما امکان اجرای انواع پروژه‌های اینفوگرافیک را می‌دهد. این برنامه رابط کاربری ساده و قابل فهمی دارد. این ویژگی‌های آن باعث شده است که حتی افراد مبتدی و بدون تجربه هم بتوانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید تصاویر درست‌شده با کانوا را با تیم خود به اشتراک بگذارید. به‌علاوه امکان نصب آن را روی سیستم‌عامل‌های مختلف خواهید داشت. در این برنامه مجموعه بزرگی از تصاویر، الگوها، پس‌زمینه‌ها و فونت‌ها وجود دارند که کاملا رایگان و قابل‌استفاده هستند.

Corel Draw

نرم افزار Corel DRAW بر پایه وکتورهای گرافیکی عمل می‌کند و از سوی شرکتی با همین نام طراحی شده است. ویژگی مهم کراول پشتیبانی از حالت‌های تصویربرداری و پیکسلی مختلف است و به همین دلیل کیفیت زیاد تصاویر را در هر حالتی حفظ می‌کند. این برنامه ابزارها و قابلیت‌های اصلی و حیاتی را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. رابط کاربری این نرم‌افزار پیچیده نیست که همین ویژگی آن را از نظر کاربران جذاب‌تر کرده است. این نرم‌افزار ابزار قدرتمندی در مدیریت عناصر صفحه دارد و محیط کاربری آن قابل سفارشی‌سازی است. ضمن این‌که امکانات کاملی در زمینه طراحی سایت، طراحی تصاویر روی سی‌دی، جلد کتاب و مجله، تابلو، تبلیغات و… را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Gravit Designer

Gravit Designer اپلیکیشن ساده‌ای است که با ابزارهای کاربردی به شما امکان می‌دهد تا طراحی بنر و سایر پروژه‌های تبلیغاتی‌تان را انجام دهید. این ابزار می‌تواند جایگزین مناسبی برای نرم‌افزارهای قدرتمند شما مانند Corel DRAW و Illustrator باشد. مهم‌ترین مزیت آن قابلیت نصب روی سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله مک و لینوکس است. با ورود به فضای گرویت دیزاینر، ابزارهای مختلفی مانند براش، لاسو، قلم، گراف، مجیک وند و… را می‌توانید ببینید که در پروسه طراحی به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

InDesign

Adobe InDesign نیز یکی دیگر از نرم‌افزارهای گرافیکی است که از سوی شرکت ادوبی طراحی و وارد بازار شده و اصلی‌ترین کاربرد آن در صنعت چاپ و انتشارات است. با استفاده از نرم‌افزار این‌دیزاین، به راحتی مجلات، کتاب‌ها، کاتالوگ‌ها، پوسترها، بروشورها و نسخه‌های پی‌دی‌اف قابل طراحی هستند. همچنین در این برنامه امکاناتی مانند تنظیم طرح (adjust layout) هم وجود دارد که می‌توان سند یا نوشته را تغییر داد که گرافیک صفحه نیز متناسب با آن عوض می‌شود.

مزایای استفاده از InDesign پروسه یادگیری ساده، کاربرد وسیع در صنعت چاپ و صفحه‌آرایی، افکت‌های متنوع و زیبا، روند ساده ترکیب متن و تصاویر گرافیکی و ایجاد کتاب‌های الکترونیکی است. در مقابل معایبی هم دارد که می‌توان به محدودیت ابزارهای خلق تصاویر گرافیکی، ابزارهای طراحی نه چندان پیچیده و حرفه‌ای و محدودیت در ویرایش عکس و تصویر اشاره کرد.

نرم‌افزارهای گرافیکی

Sketch

Sketch نیز ابزار کاربردی دیگری برای طراحی وب، برنامه و به‌طور کلی انجام کارهای گرافیکی است. از این برنامه به میزان زیادی برای کشیدن طرح‌های مختلف مانند آیکون‌ها، لوگوها و همچنین کارهای تبلیغاتی دیگر استفاده می‌شود. مشکلی که در Sketch وجود دارد، نداشتن قابلیت ویرایش در آن است؛ اما هر گرافیستی می‌تواند طرح مورد نظر خود را به‌صورت پیش‌نمایش در آن ایجاد کند و در اختیار دیگران بگذارد. از جمله مزایای این برنامه نیز یادگیری آسان و قیمت مناسب نسبت به برنامه‌های مشابه است. اما از معایب آن می‌توان به محدودیت در سازگاری با سیستم‌عامل‌های دیگر غیر از مک، نامناسب بودن برای طراحی چاپی و عدم وجود گزینه طرح‌بندی خودکار اشاره کرد.

انتخاب یک شرکت چاپ معتبر

اکنون با ابزارهای مخصوص طراحی آشنا شدید. اما نکته مهم‌تر در فرایند چاپ کاتالوگ، کارت ویزیت و… انجام درست پروسه چاپ است. شما باید بتوانید بهترین شرکت را برای این کار انتخاب کنید تا بیشترین کیفیت ممکن را در خروجی کار داشته باشید. چاپ مدرن یاس می‌تواند برای رسیدن به این هدف به شما کمک کند. این مجموعه بهترین روش و کاغذ را برای چاپ آنچه که می‌خواهید، در نظر می‌گیرد و قبل از انجام کار هم راهنمایی لازم را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد تا درنهایت بر اساس بودجه خود، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *