قیمت پلات و لمینت چقدر است؟

کاربرد پلات و لمینت چیست؟

پلات و لمینت دو فرآیند چاپ هستند که برای ایجاد تصاویر با کیفیت بالا از این روش‌ها استفاده می‌شود. پلات برای چاپ تصاویر با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، این در حالی است که لمینت، روشی برای محافظت از تصاویر چاپ شده در برابر خراش و آسیب است. موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که قیمت چاپ پلات و لمینت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با عوامل موثر بر قیمت چاپ پلات و لمینت آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

قیمت چاپ پلات

قیمت چاپ پلات بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. اگر بخواهیم شما را با این عوامل آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندازه تصویر

اندازه تصویر یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت چاپ پلات است. پلات‌های بزرگ‌تر به مواد و زمان بیشتری برای چاپ نیاز دارند، به همین دلیل با افزایش اندازه تصویر، قیمت چاپ پلات گران‌تر می‌شود.

نوع کاغذ یا مواد استفاده شده

نوع کاغذ یا مواد استفاده شده نیز بر قیمت چاپ پلات تأثیر می‌گذارد. کاغذ یا مواد با کیفیت بالاتر گران‌تر هستند. رایج‌ترین انواع کاغذ یا موادی که برای چاپ پلات استفاده می‌شوند، عبارتند از:

  • کاغذ تحریر: ارزان‌ترین نوع کاغذ برای چاپ پلات است که معمولا برای چاپ نقشه و امثال آن به کار می رود.
  • کاغذ کوتد: این کاغذ دارای سطحی مات و ضخیم است که باعث می‌شود تصاویر چاپ شده روشن‌تر و واضح‌تر به نظر برسند.
  • لمینت: یک لایه محافظ است که از تصاویر چاپ شده در برابر خراش و آسیب محافظت می‌کند.

قیمت

کاغذ تحریر: هر مترمربع 60 هزارتومان

کاغذ کوتد: هر مترمربع 100 هزارتومان

پلات لمینت: هر مترمربع 180 هزارتومان

 

مشاوره چاپ پلات و لمینت

انواع روش های چاپ پلات

چاپ پلات به دو روش چاپ جوهر افشان و چاپ لیزری انجام می‌شود. چاپ جوهر افشان ارزان‌تر از چاپ لیزری است.

قیمت چاپ لمینت

قیمت چاپ لمینت نیز با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود. به منظور بررسی این پارامترها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع لمینت

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت چاپ لمینت اثر دارد، نوع لمینت مورد استفاده است. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که لمینت به دو نوع سرد و گرم تقسیم می‌شود. لمینت گرم با استفاده از حرارت به کاغذ چسبانده می‌شود و سطحی براق ایجاد می‌کند. لمینت سرد بدون استفاده از حرارت به کاغذ چسبانده می‌شود و سطحی مات را به وجود می‌آورد. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که لمینت گرم از لمینت سرد گران‌تر است زیرا از مواد اولیه با کیفیت بالاتری ساخته می‌شود. همچنین لمینت مات ارزان‌تر از لمینت براق است زیرا به مواد اولیه کمتری نیاز دارد.

ضخامت لمینت

عامل دیگری که بر روی قیمت لمینت اثر می‌گذارد، ضخامت لمینت است. لمینت‌های ضخیم‌تر از لمینت‌های نازک‌تر گران‌تر هستند زیرا از مواد اولیه بیشتری ساخته می‌شوند. به همین دلیل برای اینکه بر روی تصاویر چاپ شده لمینت ضخیم‌تری قرار دهید، نیاز است تا مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

ضخامت کاغذ

ضخامت کاغذ نیز عامل مهم دیگری است که می‌تواند بر قیمت چاپ لمینت تاثیر بگذارد. کاغذهای ضخیم‌تر از کاغذهای نازک‌تر گران‌تر هستند زیرا از مواد اولیه بیشتری ساخته می‌شوند.

اندازه چاپ

مثل قیمت چاپ پلات، اندازه چاپ نیز بر روی قیمت چاپ لمینت اثر گذار است. هر چه اندازه چاپ بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. زیرا برای چاپ اندازه‌های بزرگ‌تر به مواد اولیه و زمان بیشتری نیاز است و این موضوع می‌تواند هزینه‌های لمینت را افزایش دهید.

برای مثال چند مورد از ابعاد و قیمت های چاپ پلات را در زیر بررسی می کنیم؛

پلات کوتد سایز 100 در 70 : 70 هزارتومان

پلات کوتد سایز 50 در 70 : 50 هزارتومان

پلات لمینت سایز 100 در 70 : 126 هزارتومان

پلات لمینت سایز 50 در 70 : 90 هزارتومان

تیراژ چاپ

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تیراژ چاپ شما نیز عامل دیگر تعیین کننده قیمت چاپ لمینت است. به هر میزانی که تیراژ چاپ بیشتر باشد، قیمت آن نیز کمتر می‌شود، چرا که هزینه‌های اولیه چاپ بر تعداد محصولات چاپ شده تقسیم می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌های شما به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

نوع چاپ

در صورتی که قصد دارید تا از چاپ لمینت استفاده کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که نوع چاپ نیز می‌تواند بر هزینه نهایی شما تاثیر بگذارد. چاپ لمینت می‌تواند به صورت دیجیتال یا افست انجام شود. چاپ دیجیتال سریع‌تر و ارزان‌تر از چاپ افست است ولی چاپ افست کیفیت چاپ بالاتری دارد و به همین دلیل برای انجام آن باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

خدمات جانبی

پس از چاپ لمینت، اگر علاقه مند باشید تا از خدمات جانبی مانند برش، تا زدن و رول شدن استفاده کنید، این خدمات جانبی نیز می‌توانند بر قیمت چاپ لمینت تاثیر بگذارند. هزینه انجام این خدمات معمولاً به صورت جداگانه محاسبه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کاربرد پلات و لمینت چیست ؟

انجام چاپ پلات و لمینت با کمترین قیمت در مدرن یاس

در صورتی که قصد دارید تا از خدماتی مثل چاپ پلات و لمینت استفاده کنید، نیاز است تا کارهای چاپی خود را به مجموعه‌های فعال در این حوزه بسپارید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در داخل کشور که خدمات چاپ پلات و لمینت را با کمترین قیمت به شما ارائه می‌دهد، مجموعه مدرن یاس است. علاوه بر این که قیمت چاپ پلات و لمینت در مجموعه مدرن یاس پایین بوده و در عین حال این مجموعه کیفیت عالی را به شما ارائه می‌دهد، شما می‌توانید از خدمات گوناگونی در مجموعه مدرن یاس استفاده کنید. از مهم‌ترین خدماتی که مجموعه مدرن یاس ارائه می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاپ انواع بنر
  • چاپ کاغذ دیواری
  • چاپ استیکر
  • چاپ برچسب اموال
  • چاپ مش
  • چاپ لیوان
  • چاپ فرش
  • چاپ تیشرت
  • چاپ پازل
  • چاپ تخته شاسی
  • چاپ اعلامیه ترحیم
  • مهر لیزری
  • چاپ پلات و لمینت

همان طوری که مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از خدمات را در مجموعه مدرن یاس دریافت کنید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به قیمت چاپ پلات و لمینت نگاهی انداخته و شما را با عوامل مختلفی که بر قیمت این خدمات تأثیر می‌گذارد، آشنا کردیم. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا دید کاملی در مورد قیمت چاپ پلات و لمینت داشته باشید. ضمن اینکه عوامل موثر بر هزینه‌های پلات و لمینت را به شما معرفی کردیم. در انتها نیز شما را با مجموعه مدرن یاس آشنا کردیم که از طریق آن می‌توانید با کمترین هزینه اقدام به چاپ پلات و لمینت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *