چاپ بنر با چه دستگاهی انجام میگیرد؟

چاپ بنر

چاپ بنر با چه دستگاهی انجام میگیرد؟

قطعا شما بنر را از نزدیک دیده‌اید و یا حتی خودتان برای مصارف گوناگون بنر مناسبی را چاپ کرده‌اید. بنرها در جوامع امروزی کاربرد گسترده‌ای دارند. هر بنر می‌تواند دارای ابعاد، طرح، نقش، رنگ و محتوای متفاوت با دیگری باشد. اینکه چاپ بنر با چه دستگاهی انجام میگیرد یکی از اصلی‌ترین سوالاتی است که بسیاری از کاربران می‌پرسند. اگر شما هم می‌خواهید با دستگاه چاپ بنر آشنا شوید با ما همراه باشید.

دستگاه چاپ بنر چیست؟

دستگاه چاپ بنر در واقع یک دستگاه چاپ یا پرینتر است که الگوهای طراحی بنر در آن تعبیه شده است. پس از طراحی بنر مورد نظر، نوشته‌ها و طرح آن بر سطح بنر توسط این دستگاه چاپ می‌شود. عملکرد این دستگاه مانند پرینتر جوهر افشان است. ابتدا فرمان از سیستم کامپیوتر دریافت شده و سپس جوهر بر اساس الگوی خاصی بر سطح بنر پاشیده می‌شود.

مقایسه سیستم چاپ بنر با پرینتر کامپیوتر به معنای عملکرد یکسان این دو نیست. بلکه مثالی برای فهم بیشتر و بهتر این دستگاه می‌باشد. پرینتر چاپ بنر بخش‌ها و اجزای مختلفی دارد و هر یک از آنها نیز عهده‌دار وظیفه‌ای خاص هستند. بنرها تنوع بالایی دارند و چاپ بنر توسط دستگاه باید توسط یک فرد ماهر و متخصص انجام شود.

بنر تبلیغاتی

بررسی کاربرد دستگاه چاپ بنر

برای بررسی اینکه چاپ بنر با چه دستگاهی انجام میگیرد به سراغ کاربردهای آن می‌رویم.

       چاپ بنر تبلیغاتی

از دستگاه‌های چاپ بنر بیشتر برای چاپ انواع بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. این بنرها در ابعاد، طرح، متن و رنگ دلخواه چاپ می‌شوند. از بنرهای تبلیغاتی در خیابان، اتوبان، گذرها و سایر موارد استفاده می‌شود. به طور کلی بنرهایی که از طریق این دستگاه‌ها برای تبلیغات تولید می‌شوند دارای ابعاد بزرگ هستند. بدین ترتیب می‌توان در انواع مکان‌های پرتردد از آنها استفاده کرد.

       چاپ فلکسی

از دستگاه چاپ بنر برای چاپ فلکسی نیز استفاده می‌شود. فلکسی در مقایسه با بنر از قابلیت عبور نور برخوردار است زیرا سط شفافی دارد. چاپ بر روی فلکسی پر رنگ‌تر از چاپ بر روی بنر انجام می‌شود. این نوع چاپ جوهر بیشتری را مصرف می‌کند.

       چاپ بنرهای مناسبتی و رویدادی

این بنرها از جمله رایج‌ترین بنرهایی هستند که با دستگاه چاپ می‌شوند. برای مواردی مثل تبریک و تسلیت از دستگاه چاپ بنر استفاده می‌شود.

       چاپ بنرهای انتخاباتی

افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند باید اهداف و شعارهای تبلیغاتی خود را بر سطح بنر چاپ کنند تا همگان ببینند. چاپ بنرهای انتخاباتی از دیگر کاربردهای این دستگاه می‌باشد.

       چاپ بنر  تزئیناتی

دستگاه چاپ بنر می‌تواند بنرهای تزئینی طراحی شده را در ابعاد دلخواه مشتری چاپ کند. این بنرها برای تزئین دیوار و یا پوشاندن عیوب ساختمان کاربرد دارند.

انواع دستگاه چاپ بنر

دستگاه‌های چاپ بنرنیز متنوع هستند. شما باید با بررسی انواع این دستگاه‌ها بهترین گزینه‌ را برای چاپ بنر انتخاب کنید.

۱- دستگاه چاپ بنر بر اساس حلال جوهر

برای اطلاع از اینکه چاپ بنر با چه دستگاهی انجام میگیرد باید به جوهر آن توجه کرد. دستگاه‌های چاپ بنر از نظر حلال جوهر، به دو دسته تقسیم می‌شوند. این دستگاه‌ها به دو گروه حلال آب و حلال سالونت تقسیم شده و هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. به دستگاه‌هایی که بر پایه آب هستند اکوسالونت و دستگاه‌هایی که بر پایه حلال سالونت هستند؛ دستگاه چاپ سالونت می‌گویند.

۲- دستگاه چاپ بنر بر اساس نوع هد دستگاه

این تقسیم‌بندی  برای دو نوع چاپ سالونت و اکوسالونت متفاوت است. سالونت به صورت هد زار ۱۲۸، زار ۳۸۲، کونیکا ۵۱۲، سیکو ۵۱۰ و کونیکا ۱۰۲۴ می‌باشد. اکوسالونت نیز به صورت هد اپسون ۵۱۱۳، اپسون ۴۷۲۰، اپسون DX5 و اپسون DX7 است.

۳- دستگاه چاپ بنر بر اساس عرض چاپ

در این روش بنرها به عرض های ۱۶۰ سانتیمتر، ۱۸۰ سانتیمتر، ۲۵۹ سانتیمتر، ۳۲۰ علی‌ سانتیمتر و ۵۰۰ سانتیمتر دسته‌بندی می‌شوند.

انواع بنرهای ساخته شده با دستگاه چاپ بنر

بنرها تنوع فوق‌العاده‌ای دارند. هر یک از آنها دارای طرح و نقش خاص هستند. به طور کلی تمام بنرها به دو دسته چسبنده و بدون چسب تقسیم می شوند.

۱- بنرهای چسبنده

این بنرها در پشت خود چسب دارند. بدین شکل برای نصب می‌توان از چسب‌ها کمک گرفت و بنر را محکم در جای مورد نظر نصب نمود.

۲- بنرهای بدون چسب

این مدل از بنر دیگر در پشت خود چسب ندارد. برای نصب این بنرهای جذاب از طناب استفاده می‌شود.

نحوه عملکرد دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر از بخش‌های مختلف مکانیکی و هوشمند ساخته شده است. در واقع طراح در سیستم کامپیوتری به طراحی بنر با اطلاعات مورد نظر می‌پردازد. از جمله نرم‌افزارهای مناسب طراحی بنر می‌توان به فتوشاپ، تری دی مکس و کورل دراو اشاره کرد.

 پس از طراحی، فایل باید با فرمتی که با نرم‌افزار همخوانی دارد ذخیره شود. چاپ بنر  به عنوان یک دستور یا فرمان باید به دستگاه چاپ بنر ارسال شود. اگر فایل ذخیره شده با نرم‌افزار دستگاه همخوانی نداشته باشد، دستگاه نمی‌تواند چاپ بنر را به عنوان یک دستور به مرحله اجرا در بیاورد. 

بنر

نکات مهم دستگاه چاپ بنر

       دستگاه چاپ بنر نیاز به مراقبت بالایی دارد پس نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

        اگر دستگاه به مدت طولانی استفاده نشود و شلنگ‌ها شستشو داده نشده باشند؛ خشک شده و دیگر قابل استفاده نیست.

       دستگاه باید از طریق محافظ برق به سیستم برقی متصل شود. بدین شکل از نوسانات جریان برق در امان خواهد بود.

       هرگز اجسام سنگین را بر روی دستگاه چاپ بنر قرار ندهید.

       پیش از چاپ بنر به بررسی طرح و فرمت آن بپردازید. سپس آن را برای چاپ آماده کنید.

       دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای چاپ بنر از آنها کمک بگیرید.

       در صورت تغییر در عملکرد دستگاه نباید از آن استفاده کنید بلکه باید فورا با مرکز تعمیرات یا نمایندگی آن‌ تماس بگیرید.

کلام پایانی

در این مطلب بررسی کردیم که چاپ بنر با چه دستگاهی انجام میگیرد . با مطالعه موارد گفته شده می‌توانید بهترین دستگاه را برای چاپ بنر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بخش مهمی از زیبایی یک بنر بستگی به طراحی آن دارد. پس طراحی بنر را فقط به افراد ماهر و متخصص بسپارید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید. این افراد شما را به بهترین نحو راهنمایی می‌کنند تا دستگاه چاپ بنر مناسبی را انتخاب کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *